Сторінки

вівторок, 14 липня 2015 р.

Основні завдання та пріоритетні напрями роботи класного керівника

Зміст роботи класного керівника
1.     Вивчення учнів.
2.     Об'єднання учнів у колектив.
3.     Співпраця із дитячими та молодіжними організаціями.
4.     Робота з батьками, громадськістю.
5.     Співпраця із культурно-освітніми та позашкільними установами.
6.     Співпраця із шкільним психологом.
7.     Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтаційної.
8.     Індивідуальна робота з учнями.

Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного керівника
1.     Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на основі відродження національних традицій.
2.     Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3.     Духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4.     Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
5.     Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
6.     Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7.     Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
8.     Врахування інтересів дітей.
9.     Організація роботи з батьками.

Вимоги до особистості класного керівника

1. Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:
  • високий рівень самосвідомості, суспільної та національної свідомості;
  • усвідомлення громадянського обов'язку, високий рівень політичної культури та культури міжнаціонального спілкування;
  • високий рівень моральної вихованості;
  • соціальну активність і відповідальність;
  • володіння навичками суспільно-гуманістичної роботи, вмінням творчо працювати, використовувати й цінувати колективний досвід, критично оцінювати досягнуте;
  • володіння вмінням брати участь у співпраці, співтворчості;
  • здатність до прояву громадянської активності на благо суверенної України.
2. Професійно-педагогічна спрямованість, сутністю якої є:
  • розуміння соціальної ролі педагогічної професії, інтерес до дитини як суб'єкта діяльності, вміння розуміти її потреби й особливості, складність і неоднозначність внутрішнього світу;
  • педагогічна спостережливість; педагогічний такт.
3. Високий рівень педагогічної майстерності, який передбачає:
  • знання основ предмета, завдань і категорій педагогіки;
  • знання вікових, анатомо-фізіологічних та психічних особливостей розвитку учнів, соціального формування особистості; розуміння суті, мети, завдань, форм і методів виховання;
  • знання індивідуально-психологічних та індивідуально-типологічних особливостей вихованців;
  • володіння вміннями й навичками організації виховної діяльності школярів, визначення рівня вихованості учнів, вміннями проектування розвитку особистості в колективі, планування, відбору, узагальнення навчально-виховного матеріалу;
  • володіння прийомами й засобами педагогічної техніки, вмінням встановлювати педагогічне доцільні взаємовідносини з окремими учнями, малими групами, учнівським колективом, батьками, вчителями, аналізувати свою діяльність і діяльність колективу, результати роботи.
Основні функції класного керівника

Організаторські:
  • планування і координація всієї виховної роботи з класом;
  • надання допомоги активу в організації класу;
  • встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;
  • забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
  • ведення документації в класі;
  • сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнювальні:
  • сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджувальні:
  • У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
  • У встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
  • зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулювально-гальмівні:
  • активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.

2 коментарі: