Така дісталась вже нам робота: є в ній і радість, є і турбота, є вічний пошук, безсонні ночі, та гріють душу дитячі очі!

вівторок, 14 липня 2015 р.

Основні завдання та пріоритетні напрями роботи класного керівника

Зміст роботи класного керівника
1.     Вивчення учнів.
2.     Об'єднання учнів у колектив.
3.     Співпраця із дитячими та молодіжними організаціями.
4.     Робота з батьками, громадськістю.
5.     Співпраця із культурно-освітніми та позашкільними установами.
6.     Співпраця із шкільним психологом.
7.     Організація виховної діяльності: пізнавальної, трудової, художньо-естетичної, суспільно-гуманістичної, фізкультурно-оздоровчої, організаторської, ціннісно-орієнтаційної.
8.     Індивідуальна робота з учнями.

Зміст ВИХОВНОЇ роботи класного керівника
1.     Виховання високої моралі у підростаючого покоління, формування в нього українського менталітету на основі відродження національних традицій.
2.     Створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження та зміцнення їхнього здоров'я.
3.     Духовно-моральне виховання, домінантою якого є орієнтація на загальнолюдські цінності.
4.     Розвиток розумових і фізичних здібностей, формування високої пізнавальної культури, організація змістовного дозвілля учнів.
5.     Підготовка школярів до господарсько-трудової діяльності.
6.     Створення умов для вільного вибору учнями світоглядних позицій.
7.     Гуманізація педагогічного процесу, демократизація стосунків у колективі.
8.     Врахування інтересів дітей.
9.     Організація роботи з батьками.

Вимоги до особистості класного керівника

1. Суспільно-гуманістична спрямованість, яка передбачає:
  • високий рівень самосвідомості, суспільної та національної свідомості;
  • усвідомлення громадянського обов'язку, високий рівень політичної культури та культури міжнаціонального спілкування;
  • високий рівень моральної вихованості;
  • соціальну активність і відповідальність;
  • володіння навичками суспільно-гуманістичної роботи, вмінням творчо працювати, використовувати й цінувати колективний досвід, критично оцінювати досягнуте;
  • володіння вмінням брати участь у співпраці, співтворчості;
  • здатність до прояву громадянської активності на благо суверенної України.
2. Професійно-педагогічна спрямованість, сутністю якої є:
  • розуміння соціальної ролі педагогічної професії, інтерес до дитини як суб'єкта діяльності, вміння розуміти її потреби й особливості, складність і неоднозначність внутрішнього світу;
  • педагогічна спостережливість; педагогічний такт.
3. Високий рівень педагогічної майстерності, який передбачає:
  • знання основ предмета, завдань і категорій педагогіки;
  • знання вікових, анатомо-фізіологічних та психічних особливостей розвитку учнів, соціального формування особистості; розуміння суті, мети, завдань, форм і методів виховання;
  • знання індивідуально-психологічних та індивідуально-типологічних особливостей вихованців;
  • володіння вміннями й навичками організації виховної діяльності школярів, визначення рівня вихованості учнів, вміннями проектування розвитку особистості в колективі, планування, відбору, узагальнення навчально-виховного матеріалу;
  • володіння прийомами й засобами педагогічної техніки, вмінням встановлювати педагогічне доцільні взаємовідносини з окремими учнями, малими групами, учнівським колективом, батьками, вчителями, аналізувати свою діяльність і діяльність колективу, результати роботи.
Основні функції класного керівника

Організаторські:
  • планування і координація всієї виховної роботи з класом;
  • надання допомоги активу в організації класу;
  • встановлення зв'язків із учнівським та педагогічним колективами, батьками, громадськістю;
  • забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів;
  • ведення документації в класі;
  • сприяння розвитку самоврядування в колективі.
Аналітико-узагальнювальні:
  • сприяння всебічному розвитку учнів на основі вивчення і врахування їхніх індивідуально-психологічних особливостей.
Координаційно-узгоджувальні:
  • У забезпечення узгодженості роботи учнівського, вчительського, батьківського колективів.
Психологічні:
  • У встановлення довірливих стосунків із вихованцями,
  • зняття-психологічного напруження в учнівському колективі.
Стимулювально-гальмівні:
  • активізація чи гальмування учнівської діяльності залежно від її спрямованості.

2 коментарі:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...